Jak pandemia wpłynęła na ubezpieczenia zdrowotne?

Pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami życie wielu osób. Jej negatywne skutki odczuło wiele małych i dużych firm, zwłaszcza reprezentujących branże, takie jak : turystyka, handel, w tym zwłaszcza duże centra handlowe, fryzjerzy, kosmetyczki itp., jak również instytucje kultury i sztuki. Zmiany odczuła także branża ubezpieczeniowa. Czytaj dalej, aby poznać szczegóły.

 

Zmiany w zakresie rodzajów świadczeń

Ponieważ w czasie pandemii zagrożone było (i nadal jest) nasze życie i zdrowie, nic dziwnego, że spowodowało to zwiększone zainteresowanie indywidualnymi ubezpieczeniami na życie i zdrowotnymi. Branża ubezpieczeniowa zareagowała na tę sytuację oferując zainteresowanym specjalnie dopasowane do czasów pandemii oferty. W ramach ubezpieczeń zdrowotnych pojawiły się specjalne świadczenia, jak „ubezpieczenie od Covid-19”, obejmujące pobyt w szpitalu, pobyt na OIOM, jak również przypadki niewydolności oddechowej. Polisy na życie, w których objęte jest także świadczenie na wypadek śmierci z powodu Covid, także były bardzo często kupowane. Zwiększyło się zainteresowanie dostępem do prywatnej opieki medycznej w postaci wykupowanych pakietów dodatkowych, głównie ze względu na szybki dostęp do specjalistów, których dostępność na NFZ drastycznie zmalała, ze szczególnym uwzględnieniem pakietów telemedycznych. Także ubezpieczenia turystyczne objęły swoim zakresem zachorowanie na Covid-19.

 

Zakup ubezpieczeń przeniósł się do sieci

Trwająca pandemia przyspieszyła cyfryzację sektora ubezpieczeń, przenosząc większość działań do sieci. Większość towarzystw ubezpieczeniowych wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziło możliwość zarządzania polisą  online, włącznie z jej zakupem i dokonywaniem zmian.  Generalnie można stwierdzić, że okres pandemii umocnił przekonanie o przydatności ubezpieczeń, zwłaszcza zdrowotnych i na życie, jak również poszerzył ofertę towarzystw ubezpieczeniowych o nowe świadczenia związane z pandemią koronawirusa.