Jakie zalety ma ubezpieczenie grupowe dla firm?

W obecnych czasach posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego czy ubezpieczenia na życie wydaje się niezbędne dla większości osób. Z tego względu jest dobrze widziane, kiedy pracodawca oferuje swoim pracownikom możliwość ubezpieczenia grupowego. Jakie zalety dla pracodawcy i pracownika niesie ze sobą przystąpienie do takiego ubezpieczenia?

 

Kto może przystąpić do ubezpieczenia grupowego?

Większość firm ubezpieczeniowych ma w swojej ofercie propozycję ubezpieczenia grupowego. Polisę grupową może zawrzeć przedsiębiorstwo, która zatrudnia minimum 3 osoby i w którym minimum 50 procent pracowników wyrazi chęć przystąpienia do ubezpieczenia. Dla dużych przedsiębiorstw, zatrudniających powyżej 50 pracowników, zwykle istnieje możliwość zawarcia ubezpieczenia w jednym z trzech wariantów do wyboru: najtańszym, średnim i najdroższym. Warianty te odpowiadają poziomowi ochrony (od najmniejszej do największej), który wybiera pracownik przystępujący do ubezpieczenia.

 

Korzyści ubezpieczenia grupowego

Najważniejszą zaletą jest objęcie ochroną wszystkich zainteresowanych pracowników, bez względu na stan ich zdrowia. W przeciwieństwie do ubezpieczenia indywidualnego, ubezpieczyciel nie przeprowadza oceny medycznej poszczególnych podmiotów ubezpieczenia, co ma ogromne znaczenie dla starszych i schorowanych pracowników. Zwykle ubezpieczenie takie obejmuje nie tylko sytuacje nieszczęśliwego wypadku, lecz także ryzyko choroby czy pobytu w szpitalu oraz utraty życia. Ubezpieczenie takie ma uśrednioną składkę, co oznacza, że jego koszt będzie niższy od polisy indywidualnej. Składkę opłaca pracodawca, pracownik lub koszt dzielony jest pół na pół. Pracodawca może wliczyć odprowadzaną składkę w koszty uzyskania przychodu. Dodatkowym plusem dla pracodawcy jest zwolnienie z konieczności wypłacania odprawy pośmiertnej w przypadku śmierci pracownika. Niektóre firmy ubezpieczeniowe oferują możliwość modyfikacji warunków ubezpieczenia, tak aby dostosować je do potrzeb przedsiębiorstwa.